تيموريان: دوست دارم با اسپانيا همگروه شويم
دل نوشته عباس درویشی
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
نظر سنجی

شمابیشترکدام رادوس دارید؟

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

آوای دلتنگی






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1267
:: کل نظرات : 57

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 8

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1180
:: باردید دیروز : 518
:: بازدید هفته : 2136
:: بازدید ماه : 10918
:: بازدید سال : 32675
:: بازدید کلی : 235959
تبلیغات
<-Text3->

تيموريان: دوست دارم با اسپانيا همگروه شويم

تيموريان: دوست دارم با اسپانيا همگروه شويم


هافبک تيم ملي ايران مي‌گويد صعود از مرحله گروهي جام جهاني همه آن چيزي است که فوتبال ايران در برزيل دنبال مي‌کند. او همچنين مي‌گويد بازي با اسپانيا "چالشي زيبا" براي تيمش است.


پايگاه اينترنتي ساکرنت در گزارشي به صعود ايران به جام جهاني 2014 پرداخته و گفت‌وگويي با آندرانيک تيموريان، هافبک ملي‌پوش استقلال انجام داده است.

به نقل از ايسنا،در اين گزارش آمده است: "از بولتون به بارنزلي و بعد برزيل، بعد از آن را چه کسي مي‌داند. تيموريان در يک رقابت طولاني، به ايران براي صعود جام جهاني 2014 برزيل کمک کرد و براي شرکت در فستيوال تابستان آينده در برزيل و تلاش در کمربند مياني تيم ملي آماده است. ايران کشوري است قدرتمند با تاريخي غني، اما رسيدن به مرحله حذفي جام جهاني کاري است که هنوز انجام نشده است.

انجام دادن کارها براي نخستين بار براي اين هافبک 30 ساله دشوار نيست. در سال 2006 بازيکنان آسياي شرقي تازه در حال شروع دوران خود در فوتبال جزيره بودند، اما بازيکناني از غرب آسيا جلوتر از آنها اين کار را انجام داده بودند. اسطوره فوتبال عربستان يعني سامي الجابر، در اوايل سال 2000 دوره کوتاهي را در تيم ولورهمپتون سپري کرد و بعد از او هم کريم باقري 18 دقيقه‌ براي چارلتون برابر ايپسويچ به ميدان رفت.

بازيکنان ايراني در بوندسليگاي آلمان خودشان را اثبات کردند و تاثير زيادي در تيم‌هايشان داشتند. بايرن‌ مونيخ در فينال ليگ قهرمانان اروپا سال 1999 علي دايي را در ترکيب خود داشت. بازيکني که اکنون توانسته بيشترين گل ملي را در تاريخ فوتبال جهان به نام خود ثبت کند. البته دايي در آن ديدار روي نيمکت ذخيره‌ها نشست.

علي کريمي و وحيد هاشميان نيز جا در پاي علي دايي نهادند و مهدي مهدوي کيا که قهرمان ملي ايران پس از جام جهاني 1998 فرانسه بود، سال‌ها در تيم هامبورگ بازيکن تاثيرگذاري براي اين تيم بود. حتي رحمان رضايي نيز توانست در سري A ايتاليا دوران خوبي را براي خود رقم بزند.

اما انگليس. هيچ بازيکني در آنجا نبود. اين نبود بازيکنان ايراني در ليگ برتر را آندرانيک تيموريان و سام آلردايس حل کردند. سام آلردايس هميشه اعتقاد به بازي به جوانان داشته است. او امثال بازيکناني مثل جي جي اوکوچا و ايوان کمپو را به بولتون آورد. او سال 2005 هيده توشي ناکاتا، بازيکن ژاپني را به تيم خود اضافه کرد و يک سال بعد آندرانيک تيموريان را به ترکيب بولتون آورد.

آلردايس از عملکرد خوب آندرانيک تيموريان در بازي برابر مکزيک که با شکست سه بر يک ايران همراه شد، شگفت زده شده بود. او بلافاصله بعد از پايان جام جهاني تصميم گرفت تا آندرانيک تيموريان را به تيم خود آورد.

تيموريان در گفت‌وگو با پايگاه خبري ESPN درباره رفتنش به بولتون مي‌گويد: رفتن به بولتون تجربه بي‌نظيري براي من بود. آنها چند بازيکن بسيار خوب داشتند. اگر مي‌توانستيم بازي خوب خودمان را در هر بازي انجام دهيم، قابليت شکست دادن هر تيمي را داشتيم. تيم ما چه از لحاظ روحي و چه از لحاظ تاکتيکي تيم بسيار خوب بود.

دوران آندرانيک تيموريان در بولتون فراز و نشيب زيادي داشت. او در بازي برابر ويگان موفق شد دو گل از سه گل تيمش را به ثمر برساند و سه امتياز ارزشمند را براي تيمش به ارمغان بياورد و خود را به عنوان بازيکني تاثيرگذار در بولتون معرفي کند.

آلردايس از همان موقع فهميد که اين بازيکن ايراني چه ارزشي براي تيمش دارد. اما دوران خوب هافبک ارمني تبار ايراني خيلي طول نکشيد. تحت هدايت سامي لي، آندرانيک تيموريان فرصت زيادي براي بازي کردن به دست نياورد و زماني که گري مگسن هدايت بولتون را بر عهده گرفت، اوضاع براي تيموريان بدتر هم شد. تيموريان پس از اين اتفاقات راهي فولام شد، اما او اعتراف مي‌کند که حضور در ترکيب اصلي فولام کار آساني نبود.

تيم فولام با هدايت روي هاجسون در آن زمان بازيکنان بزرگ زيادي داشت، به همين خاطر تيموريان مجبور شد تا به بارنزلي منتقل شود. مصدوميت کار را براي اين هافبک ايراني در انگليس سخت‌تر کرد، به همين خاطر آندرانيک تيموريان به کشور خود برگشت. اکنون او براي استقلال بازي مي‌کند.

اين هافبک تنومند ايراني توانايي‌هايي دارد که هر باشگاه اروپايي آروزي داشتن چنين بازيکني را دارد. تيموريان درباره بازي با استقلال مي‌گويد: بازي براي استقلال افتخار بزرگي براي من است. اما اگر شانسي براي حضور در فوتبال اروپا داشته باشم، حتما به اروپا بر مي‌گردم. دورانم در فوتبال اروپا بهترين دوران ورزشي‌ من بود. دوست دارم که اين دفعه اگر به اروپا بروم به عنوان بازيکن ثابت بازي کنم نه بازيکن ذخيره. فوتبال اکنون در آسيا در حال پيشرفت است، اما در اروپا سرعت بازي‌ها بسيار بالاست و بايد خيلي سريع در زمين مسابقه فکر کنيد و تصميم بگيريد. اين مهم‌ترين تفاوت فوتبال آسيا و اروپا است.

تيموريان درباره حضور در جام جهاني با تيم ملي ايران، مي‌گويد : ما سه بار در جام جهاني حضور داشتيم، ‌اما هيچ وقت نتوانستيم از گروه‌مان صعود کنيم. صعود به دور دوم جام جهاني هدف اصلي ما در برزيل است. اکنون در حال تمرکز بر روي اين موضوع هستيم که چطور مي‌توانيم به دور دوم جام جهاني صعود کنيم. ما هر کاري را براي رسيدن به اين هدف ممکن انجام خواهيم داد. صعود به دور دوم جام جهاني همه آن چيزي است که ايران به دنبال آن است.

تيم ايران در جام‌هاي جهاني 1978 آرژانتين ، 1998 فرانسه و 2006 آلمان در جام جهاني حضور داشت. اما تاکنون نتوانسته از گروه خود صعود کند. تيم ملي ايران در جام جهاني 2006 ترکيبي از بازيکنان جوان و با تجربه در تيم خود داشت. اما ايران در آن مسابقات فقط توانست يک امتياز از تيم آنگولا بگيرد. شايد به گواه خيلي‌ها آندرانيک تيموريان ، بهترين بازيکن ايران در جام جهاني 2006 بود. اما اختلاف بين دو علي بزرگ (علي دايي و علي کريمي) در رختکن تيم ملي باعث شد تا يک دستگي در تيم ملي ايران ديده نشود. نه تنها آندرانيک تيموريان بازيکن بسيار با اخلاق و خوبي است، او به اندازه کافي آگاه است که درباره چنين مسائلي صحبت نکند.

آندرانيک درباره بازي در جام جهاني 2006 مي‌گويد: بازي در جام جهاني 2006 آلمان تجربه گرانبهايي براي من بود. خيلي چيزها از آن مسابقات ياد گرفتم و تشنه تجربه دوباره آن هستم. خيلي اميدوارم بتوانم همراه ايران در برزيل حضور داشته باشم. ما بازيکنان زيادي نداريم که تجربه دو جام جهاني را داشته باشند. انگيزه من براي بازي با ايران در جام جهاني 2006 بسيار بالاست. جام جهاني بزرگ‌ترين سطح فوتبال جهان است و اين فرصت بسيار بزرگي براي من و بازيکنان ايراني است که بتوانند خود را در اين مسابقات نشان دهند. جام جهاني چالشي است که هر بازيکني به دنبال اوست.

ايران دلايل زيادي براي داشتن روحيه خوب براي جام جهاني 2006 دارد. تيم ملي ايران شايد استعداد يا نوآوري خاصي همانند جام جهاني 2006 نداشته باشد، اما تيم ملي ايران زير نظر کارلوس کي‌روش ، سرمربي سابق تيم رئال مادريد و پرتغال تيم بسيار مستحکم و قوي است. آنها مي‌توانند در جام جهاني 2006 حريف سختي براي ديگر حريفان باشد.

آندرانيک تيموريان درباره سرنوشت ايران در جام جهاني 2014 برزيل مي‌گويد: بايد منتظر باشيم و ببينيم چه اتفاقاتي در قرعه کشي جام جهاني رخ خواهد داد، اما همه بازيکنان درباره اين که با چه تيم‌هاي روبرو مي شويم صحبت مي‌کنند. من دوست دارم که در جام جهاني با اسپانيا هم گروه شويم. دوست دارم بازي برابر اسپانيا را تجربه کنم. مي‌دانم که بازي برابر اسپانيا چالش زيبايي براي ما خواهد بود.

آندرانيک تيموريان جزو بازيکناني است که هيچ وقت در داخل و خارج از زمين، ترسي از تيمي ندارد.

 


تعداد بازدید از این مطلب: 355
موضوعات مرتبط: , , ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2

نویسنده : عباس
تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1392
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
❤❤❤❤❤❤ABBAS ❤❤❤❤❤❤ به وبلاگ من خوش آمدید $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$_________________________$$ $$_______$$$$$$$$$$________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_________$$$$$$__________$$ $$_______$$$$$$$$$$________$$ $$_________________________$$ $$_________________________$$ $$____$$$$$_______$$$$$____$$ $$__$$$$$$$$$___$$$$$$$$$__$$ $$_$$$$$$$$$$$_$$$$$$$$$$$_$$ $$_$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$_$$ $$__$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$ $$____$$$$$$$$$$$$$$$$$____$$ $$______$$$$$$$$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$________$$ $$_________$$$$$$$_________$$ $$__________$$$$$__________$$ $$___________$$$___________$$ $$____________$____________$$ $$_________________________$$ $$_________________________$$ $$_$$$$$$$$$_____$$$$$$$$$_$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$_________$$$$$___$$ $$___$$$$$$_______$$$$$$___$$ $$____$$$$$$_____$$$$$$____$$ $$______$$$$$$$$$$$$$______$$ $$________$$$$$$$$$________$$ $$___ _____$$$$$$$________$$ $$_________________________$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ این وب را برای تمامی لحظات خوب و بدم ساختم تا اروم بگیرم و خیلی چیزا فراموشم شه
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید